Referat for Fritidsrådet møde den 29. april 2024
70. Opfølgning på drøftelse af medlems- og regnskabssystem
Sagsnummer: 2023-014134
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Opfølgning på foreningernes input til medlems- og regnskabssystem og drøftelse af den videre proces.
Forvaltningen foreslår
- at Fritidsrådet drøfter sagen.
Sagsbeskrivelse
I budget 2024 er det vedtaget at afsætte 100.000 kr. til et regnskabs- og medlemssystem til foreninger i Middelfart Kommune. I den forbindelse blev det besluttet at indkalde foreningerne til et møde, hvor emnet blev drøftet med udgangspunkt i deres behov, ønsker og udfordringer med administrative byrder for kasseren, medlemsansvarlige og tilsvarende roller.
18. januar 2024 blev der afholdt et foreningsmøde med 50 repræsentanter fra foreningslivet i Middelfart Kommune. Der har været inputs fra både folkeoplysende foreninger og frivillig sociale foreninger. Bilag 1 viser referatet fra mødet.
Med udgangspunkt i foreningsmødet har forvaltningen opstillet en række mulige løsninger, som Fritidsrådet skal drøfte og kvalificere inden der kan behandles en ny sag i Børn-, Kultur- og Fritidsudvalget om emnet.
Løsninger:
1. Udbrede et gratis regnskabssystem. I dag er er der to regnskabssystemer, der under visse vilkår udbydes gratis til foreninger. De to systemer kan dække de små/mellemstore foreningers behov, mens der er betalingsløsninger for større foreninger eller foreninger med mere kompleks økonomi.
En løsning kan derfor være at indgå en aftale med et af systemerne. Den afsatte økonomi skal bruges til introduktionskurser, oplæring i systemet samt løbende support, som skal sikre at foreningerne kommer godt i gang med systemet. Denne her løsning er således målrettet økonomi, regnskab og kassererrollen i foreningerne. Vi har ikke et overblik over, hvor mange foreninger der har et regnskabssystem og hvilke systemer de bruger.
2. Individuel rådgivning: Efter foreningsmødet blev det klart at der er mange forskellige udfordringer og behov inden for digitalisering - fx. regnskaber/økonomi, sociale medier, hjemmeside og data/filer/GDPR. For at understøtte at alle foreningers behov imødekommes bedst muligt rummer denne her løsning et tilbud om "1 til 1 vejledning" til foreningerne.
Hvis den individuelle rådgivning skal dække mange forskellige typer udfordringer anbefaler forvaltningen, at der etableres en refusionsordning, hvorefter foreningernes afholder udgifter til individuel rådgivning efter nogle opsatte kriterier og at der bagefter en gang årligt ydes en refusion til foreningerne. Størrelsen af refusionen vil afhænge af, hvor mange timers rådgivning, der samlet set er, samt den samlede økonomi i dette. Foreningerne vil således ikke vide, hvor meget de vil få i refusion fra år til år. Der ydes ikke refusion til foreningernes drift af IT-systemer.
3. Gratis/tilskud til foreningssystem. I dag udbydes der mange forskellige systemer der kan imødekomme foreningernes forskellige behov. Det system der benyttes mest er Conventus (ca. 30 foreninger) - kun af folkeoplysende foreninger. Men inden for fx fodbold og håndbold er der lavet særlige systemer der er tilpasset de foreninger. Derudover er der kommet flere systemer på markedet, der tilbyder en simplere platform, til de foreninger der ikke har behov for en stor løsning. Se bilag 2 for en oversigt over forskellige foreningssystemer.
En løsning er derfor, at Middelfart Kommune indkøber et fælles IT-system, som alle foreninger kan bruge. Systemet skal ikke bruges til booking eller tilskudsansøgninger m.m. men udelukkende til foreningens eget brug. Systemet kan indkøbes for en given periode ( ex. to år), hvorefter foreningerne selv skal betale for løsningen. Foreninger, som i forvejen har systemet vil dermed ikke længere selv skulle betale for systemet, andre foreninger kan vælge at skifte system, mens andre foreninger igen ikke vil vælge at skifte. I denne løsning skal den afsatte økonomi også bruges til introduktionsmøder og løbende kurser i systemet.
En anden løsning inden for foreningssystemer er at lave en refusionsordning, svarende til refusionsordningen beskrevet under punkt 2. Her kan foreninger få refunderet beløbet til opstart af et nyt vilkårligt system i en 2 årig periode. Løsningen vil imødekomme, at foreningerne ønsker forskellige typer systemer og dermed har forskellige behov. Der ydes ikke refusion til rådgivning, men udelukkende til betaling for selve IT-systemet.
En tredje løsning er målrettet at understøtte de foreninger, som på nuværende tidspunkt ikke er digitaliserede og kun yde opstartshjælp til dem - ud fra nærmere definerede kriterier.
4. Betale administrator til hjælp til regnskaber og bogføring: Én af de administrative Byrder der fylder meget er kassereropgaven. Der findes flere forskellige løsninger, hvor foreninger tilkøber sig professionel hjælp til bogføring og regnskabshåndtering.
Én løsning er at undersøges mulighed for et fælles setup for foreningerne i Middelfart Kommune, hvor foreningerne kan tilkøbe regnskabshjælp. Der være tale om at der etableres en grundfinansiering og at foreningerne herefter betaler en timepris.
En anden mulighed er at undersøges muligheden for en refusionsordning, som tidligere beskrevet. Der kan ex. ydes refusion for afholdte udgifter kun til udgifter til ekstern konsulenthjælp.
En tredje mulighed er en ansøgningspulje. Den skal sætte fokus på at give en opstartshjælp til de foreninger, som på nuværende tidspunkt har brug for en tæt og løbende sparring for at få bygget økonomihåndteringen i foreningen op. Her laves en pulje, hvor foreningerne kan søges om særlig hjælp og ex. Fritidsrådet bevilger økonomisk støtte til dette efter nærmere opsatte kriterier, som også kan rumme udgifter til et nyt foreningssystem.
5. Fælles markedsføring og synlighed
Fællesmødet kastede også lys på foreningernes behov i forhold til opgaven med markedsføring og kommunikation til nuværende og potentielle medlemmer - samt internt i foreningen.
Denne løsning kan handle om at etablere fællesportaler, der synliggøre aktiviteter og events, understøttelse af foreningernes kompetencer i forhold til markedsføring eller helt konkret at der ydes støtte til at udarbejde promoveringsvideoer eller lignende til den enkelte forening.
En anden mulighed er at lave en refusionsordning, hvor foreningernes udgifter til markedsføring eller ekstern bistand til kommunikationshjælp refunderes efter modeller skitseret tidligere.
Eftersyn af kommunale tilskudsordning
Samtidig med at ovenstående løsningsmuligheder skal afklares, så vil der med udgangspunkt i fællesmødet blive arbejdet med at sætte fokus på de kommunale tilskudsordninger - med henblik på, om der er muligheder for forenkling eller tilsvarende, som kan lette ansøgningsprocedurerne.
Økonomi
Der er afsat 100.000 kr. til medlems- og regnskabssytemer.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Fritidsrådet anbefaler, at der fokuseres på foreningernes individuelle behov – særligt for mindre foreninger. En kommende løsning kan tage udgangspunkt i en refusions- og puljeordning målrettet individuel rådgivning, udgifter til systemer og opstartshjælp. Fritidsrådet anbefaler ikke en løsning, som er obligatorisk eller hvor der kun udbydes ét system.
Behandlingsplan
Bilag
71. Ansøgning Åben Skole Puljen - Fjelsted/Harndrup Skytteforening
Sagsnummer: 2024-004374
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Fjelsted/Harndrup Skytteforening søger Åben Skole Puljen til to nye luftrifler.
Forvaltningen foreslår
- At Fritidsrådet bevilger 16.000 kr. til Fjeldsted/Harndrup Skytteforening, under forudsætning af at foreningen får lavet en aftale med Anne Trolle Skole og Fjelsted/Harndrup Skole.
Sagsbeskrivelse
Fjelsted/Harndrup har et ønske om at have flere luftrifler i foreningen til at imødekomme deres samarbejdsaftale med nærliggende skoler. De søger derfor om støtte på 31.990 kr. til to nye luftrifler.
Foreningen har siden 2011 haft en samarbejdsaftale med Brenderup Realskole. Derudover er det en ambition igen at lave forløb i samarbejde med Anne Trolle Skole samt Fjelsted/Harndrup Skole. Målgruppen er 5. klasse.
Foreningen har tidligere lånt 2 luftrifler af DGI, men ønsker nu selv at købe to luftrifler (31.990 kr.)
Ansøgningen ligger inden for puljens kriterier og forslår at støtte med 16.000 kr. og dermed 50 % i alt.Økonomi
Der resterer 100.000 kr. i Åben Skole-puljen.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
72. Ansøgning Åben Skole Puljen - Nørre Aaby Båring Håndbold
Sagsnummer: 2024-004374
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Nørre Aaby Båring Håndbold søger Åben Skole Puljen til forløbet: Håndbold til idræt
Forvaltningen foreslår
- at fritidsrådet bevilger 3.200 kr. til Nørre Aaby Båring Håndbold
Sagsbeskrivelse
Nørre Aaby Båring Håndbold søger om støtte på 11.200 kr. til håndbold i idræt.
Forløbet er for eleverne på 1. årgang (kun på Nørre Aaby skole) og 2. årgang (Nørre Aaby skole og realskole). I praksis vil håndboldklubben overtage idrætsundervisning og give inspiration til håndbold i idrætsundervisningen.
Der søges om støtte til Gymnastiktaske (5.200 kr.), Keyhanger (2.800 kr.) og løn (3.200 kr.).
Forvaltningen forslår at bevilge 3.200 kr. til lønudgifterne. De andre poster falder uden for det der ydes tilskud til.
Der gøres opmærksom på, at ansøgningen er indsendt inden projektet er blevet afholdt, men at ansøgningen behandles efter projektet er gennemført. Jf. de opdaterede retningslinjerne for puljen kan ansøgningen derfor behandles i Fritidsrådet.
Økonomi
Der resterer 100.000 kr. i Åben Skole Puljen
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
73. Ansøgning Åben Skole Pulje - Nørre Aaby Cykelklub
Sagsnummer: 2024-004374
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Nørre Aaby Cykelklub søger om støtte til åben skole forløbet: Cykeldage
Forvaltningen foreslår
- at fritidsrådet bevilger 13.000 kr. til Nørre Aaby Cykelklub
Sagsbeskrivelse
Nørre Aaby Cykelklub søger om støtte på 13.000 kr. til Cykeldage. Forløbet udbydes på Nørre Aaby skole, Nørre Aaby Realskole og Nørre Aaby Efterskole.
Forløbet kan deles på i 2. "Cykeldag 1" med aktiviteter på skolen og "cykeldage 2" med aktiviteter væk fra skolen. Målgruppen er 3-7 klasse, mens forløbet også er udbudt til de 5 omkringliggende efterskoler.
Nørre Aaby Cykelklub søger om støtte til ramper og kegler (1.000 kr.) og løn (12.000 kr.). Alt i alt forventes der at afholdes 30 lektionstimer.
Økonomi
Der resterer 100.000 kr. i Åben Skole-puljen.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
74. Ansøgning Udviklingspuljen - Vestfyns Rideklub
Sagsnummer: 2024-004376
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Vestfyns Rideklub søger Udviklingspuljen til hegn til udendørs ridebane.
Forvaltningen foreslår
- at Fritidsrådet bevilger 15.000 kr. til Vestfyns Rideklub.
Sagsbeskrivelse
Vestfyns Rideklub har et ønske om at etablere et nyt ridebanehegn. Formålene er at kunne afholde udendørsstævner samt at give tryghed for de elever der er usikre ved at ride udendørs.
Vestfyns Rideklub søger om støtte på 29.222. Oprindeligt søgte de om 39.222, men har siden da tjent 10.000 kr. til klubben gennem eksternt frivilligt arbejde. Opsætningen af hegnet står klubben selv for.
Opsætningen af hegnet er en del af en større renovering: Udover hegnet har de fået tilskud fra DFI og DGI’s foreningspulje til en ny sandbund (26.000), de har lagt dræn og på sigt vil de også søge penge til et spejl og et vandingsanlæg til ridehuset. Derudover har de også fået penge fra Ølandsfonden (13.000) til brandslukkere, førstehjælpskasser og refleksudstyr til elevhestene.
Udviklingspuljen giver som udgangspunkt op til 50 % til en ansøgning.
Forvaltningen anbefaler, at der bevilges 15.000 kr. fra udviklingspuljen. Bevillingen betinges af, at udstyret ejes af foreningen og derfor nedtages igen, såfremt foreningen må flytte lokation. Forvaltningen vurderer dermed, at der ikke er tale om et egentlig anlægsbyggeri, som der jf. kriterierne for udviklingspuljen ikke kan ydes støtte til. Ansøgningen falder ikke ind under lokaletilskudsreglerne.
Økonomi
Der resterer 100.000 kr. i udviklingspuljen.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
75. Ansøgning Udviklingspuljen - Lillebælt Bouldering
Sagsnummer: 2024-004376
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Lillebælt Bouldering søger 21.000 kr. til kickstart af klatreprojekt
Forvaltningen foreslår
- At Fritidsrådet bevilger 21.000 kr. til Lillebælt Bouldering
Sagsbeskrivelse
Lillebælt Bouldering søger 21.000 kr. til kickstart af et klatreprojekt.
Lillebælt Bouldering er en nyopstartet forening som arbejder på at bygge en klatrehal til klatrerdisiplinen bouldering. Foreningen ansøger om tilskud til at få ekstern hjælp til at få beskrevet foreningens behov, i forhold til af lave et godt bouldering miljø, med dertilhørende klatrefaciliteter. Det skal også bruges til fondsøgning som vil kunne kickstarte projektet. Der er allerede bevilliget 15.000 kr. til projektet.
Projektet koster i alt 36.000 kr. og foreningen søger 21.000 kr.
Forvaltningen indstiller til at imødekomme ansøgningen med 21.000 kr. da den rammer puljens kriterier ved opstart af nye foreninger og nye aktiviteter. Nye foreninger kan modtage mere end 50 % ved opstart.
Økonomi
Der resterer 100.000 kr. i udviklingspuljen.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
76. Ansøgning Udviklingspuljen - Rollespilsforeningen Den Faldne Måne
Sagsnummer: 2024-004376
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Rollespilsklubben den Faldne Måne søger om 25.000 kr. til opstart af forening.
Forvaltningen foreslår
- At Fritidsrådet bevilger 16.350 kr. til Rollespilsklubben den Faldne Måne
Sagsbeskrivelse
Rollespilsklubben den Faldne Måne søger om 25.000 kr. til opstart forening. Det en en nystartet klub for bordrollespil, hvis formål er at danne stærke bånd mellem unge igennem fællesskabet omkring hobbyen.
De har tidligere været en del af Middelfart Ungdomsskole, men blev lukket grundet ungdomsskolens økonomi. De havde forskellige resurser og materialer til brug til rollespil, som De ikke har kunnet tage med sig,
Foreningen søger om midler til forskellige ting. Forvaltningen indstiller at bevilge til følgende: rekvisitter (9.007,43 kr.), Kontorartikler (4.842,66 kr.), Printer (1.000 kr.), Bankkonto (1.500 kr.).
Forvaltningen indstiller til at bevilge i alt: 16.350 kr. da ovenstående poster er essentiel for opstart af aktiviteter (kontorartikler, rekvisitter og printer), og derfor passer til puljens kriterier. Derudover har fritidsrådet tidligere bevilget midler til oprettelse af bankkonto. Nye foreninger kan modtage mere end 50 % ved opstart.
Forvaltningen indstiller til ikke at støtte følgende da de ikke er essentiel for opstart af aktiviteter: Toaster/elkeddel/sikker Pengekasse (850 kr.), Snacks til indtægt via videresalg (2.000 kr.), Mad til indtægt via videresalg (600 kr.), Sikker opbevaring (4.000 kr.). Forvaltningen vil gå i dialog med foreningen om aktivitetssted og muligheder for opbevaring af udstyr.
Økonomi
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
77. Ansøgning Udviklingspuljen - Ældre Sagen Middelfart
Sagsnummer: 2024-004376
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Ældre Sagen Middelfart søger Udviklingspuljen opstart af "Hygge Koret"
Forvaltningen foreslår
- At fritidsrådet afslår ansøgningen fra Ældre Sagen Middelfart
Sagsbeskrivelse
Ældre Sagen Middelfart søger udviklingspuljen om 20.000 kr. til opstart af "Hygge Koret".
Formålet er at starte et kor, hvor der ikke stilles nogen krav om evner, hvor hyggeligt socialt samvær er det vigtigste og hvor mennesker kan mødes og stifte nye bekendtskaber/venskaber.
Hver deltager betaler 650,- kr. pr. halvår, men der vil i starten være 3 gratis prøve dage, herefter forfalder betaling.
Udgifterne er til opstartsfasen, indtil Ældre Sagen Middelfart får koret op at stå, og de får kontingentindtægter, herefter vil koret være selvfinansieret. udgifter går til markedsføring (10.000 kr.) og løn (10.000 kr.).
Forvaltningen har indstillet til at afslå ansøgningen, da Ældre Sagen Middelfart hører til under anden lovgivning.
Økonomi
Der resterer 100.000 kr. i udviklingspuljen.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
78. Ansøgning om ekstra lokaletilskud til benyttelse i varmvandsbassin i 2024
Sagsnummer: 2022-005364
Sagsbehandler: Rikke Jørgensen
Præsentation
GOK Middelfart ansøger om ekstra tilskud til lokaleudgifter 2024 i varmvandsbassin.
Forvaltningen foreslår
- At fritidsrådet bevilger 160 kr. pr. time i lokaletilskud 2024, for benyttelse af Varmtvandsbassin.
Sagsbeskrivelse
GOK Middelfart søger om ekstra lokaletilskud på minimum 50 kr. pr. time til deres benyttelse i varmvandsbassin. Foreningen har en lokaleudgift på 598 kr. pr. time og forventer at undervise i alt omkring 300 timer i 2024.
Foreningen afholder almene hold med 9 kursister i gennemsnit. Foreningen har svært ved, at få det til at løbe rundt og er bange for, hvis de hæver prisen, at de vil miste yderligere kursister. De mener de underviser en sårbar gruppe, som har behov for undervisningen og det store frafald de har haft de sidste par år tillægger de prisen for holdene.
Middelfart kommune yder som hovedregel ikke lokaletilskud til aftenskoleundervisning, da man har den holdning, at man kan anvise kommunale lokaler. Middelfart kommune har dog ikke et varmvandsbassin, hvorfor der ydes et lokaletilskud på 114 kr. pr. time efter lovens minimum regler.
Foreningen vil med 300 timer få et tilskud på 34.410 kr. og en forhøjelse med 46 kr. pr. time til i alt 160 kr. pr. time vil udløse et yderliget tilskud på 13.800 kr.
I 2022 og 2023 besluttede Fritidsrådet at hæve lokaletilskud til varmtvandsbassiner til 160 kr. pr. time. Administrationen forslår ligeledes at hæve tilskuddet til 160 kr. pr. time i 2024.
Økonomi
Der er ikke afsat budget til afholdelse af lokaleudgifter til aftenskoler, men midlerne kan findes inden for rammerne.
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Godkendt
Behandlingsplan
Bilag
79. Handleplansaftale baseret på samarbejdsaftale mellem Middelfart kommune og DGI Fyn
Sagsnummer: 2022-000468
Sagsbehandler: Thorbjørn Kristensen
Præsentation
Middelfart Kommune og DGI Fyn har en samarbejdsaftale for 2022-2025. Der er nu lavet et udkast til en handleplan inden for den aftale.
Forvaltningen foreslår
- At Fritidsrådet drøfter handleplanen og indstiller den til godkendelse i Børn, Kultur og Fritidsudvalget.
Sagsbeskrivelse
DGI Fyn og Middelfart Kommune en samarbejdsaftale der løber fra 2022-2025. Der er nu lavet en handlingsplan inden for indsatsområdet: fokus på de unge som aktive og som frivillige i foreningerne.
Handleplanen skal sætte rammer for de handlinger DGI Fyn og Middelfart Kommune i fællesskab vil udrette, inden for det indsatsområde, frem til slut 2025. Desuden forholder den sig til de indledende tanker om hvordan DGI Fyn og Middelfart Kommune skal fortsætte samarbejdet efter 2025.
Handplanen indeholder 3 spor
- Handlinger målrettet de unge, som er aktive i foreningerne
- Temaaftener omkring unge
- Fokus på frivillige
Økonomi
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Fritidsrådet anbefaler handleplansaftalen.
Behandlingsplan
Bilag
80. Orientering til Fritidsrådet
Sagsnummer: 2022-001230
Sagsbehandler: Rikke Jørgensen
Præsentation
Orientering til fritidsrådet
Forvaltningen foreslår
- Orienteringen tages til efterretning
Sagsbeskrivelse
Sportsfejring 2024
Den 20. marts var 300 personer samlet til sportsfejring 2024, hvor 140 idrætsudøvere blev hædret for deres præstationer i 2024. Det seneste år har de vundet mesterskaber, og derfor blev de fejret med et ordentligt skulderklap og en aften i festligt lag med stor opbakning fra de fremmødte gæster. Prisen ”Årets Idrætsfrivillig” blev også uddelt. Blandt de ni indstillede kandidater var det Klara Kjærgaard Olsen fra Team Vestfyn Håndbold, der løb med den fornemme titel.
Medlemstal for 2024
I 2023 gik idrætsforeningerne i Middelfart Kommune frem med 1.168 medlemmer. Det fremgår af nye tal fra DIF og DGI. Derudover er antallet af medlemmer pr. indbygger for unge 13-24 år er gået fra 55% til 63%.
Marine for flere 25. maj
Den 25. maj afholdes der en større forenings/aktivitetsdag på Middelfart Marina. Alle foreninger har fået en mulighed for at byde ind med aktiviteter. indtil videre er der fx:
-
Formiddag: Indvielse af legeplads med underholdning.
-
Formiddag: Indvielse af basketballbanen
-
hele dagen: 3*3 turnering i basketball. DJ, fest og farver. (anslået 200 eksterne deltagere).
-
Prøv: Skateboard, Kitesurf, optimistjolle, smakkejoller, model sejlbåde, kajakker, fiske efter krabber osv.
Udviklingspuljen
Der har været mange ansøgninger til udviklingspuljen, så de vedhæftet her til orientering:
Tilskudsområdet:
-
Opstart af nye foreninger, som endnu ikke har opnået tilskud.
-
Opstart at nye aktiviteter i foreninger, som ikke hidtil har været en del af foreningens udbud af aktiviteter.
-
Gennemførelse af nye projekter, der ikke nødvendigvis er forankret i eksisterende foreninger, men som har til hensigt at skabe nye aktiviteter i kommunen.
-
Afvikling af arrangementer, der har til formål at tiltrække nye medlemmer til foreningerne.
-
Gennemførelse af partnerskabsprojekter, som har til hensigt at løfte konkrete kommunale opgaver eller skabe nye aktiviteter i kommunen.
Der kan gives tilskud til:
-
Rekvisitter til aktiviteten
-
Løn
-
Honorarer til undervisere/trænere /foredragsholdere/ projektkoordinatorer
Tilskuddet kan dog ikke overstige 50% af det total udgift af ovenstående.
Der kan ikke gives tilskud til:
-
Anlægsbyggeri
-
Renovering
-
Foreningernes almindelige drift
-
Fortæring
-
Projekter med et kommercielt sigte
-
Projekter, der hører under anden lovgivning
-
Årlige begivenheder, der tidligere har opnået tilskud
Økonomi
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Taget til orientering
Behandlingsplan
81. Møde ml. Fritidsrådet og Skytte/jagt foreninger
Sagsnummer: 2022-005255
Sagsbehandler: Rikke Jørgensen
Præsentation
Der er inviteret til dialogmøde mellem Fritidsrådet og skytteforeninger/jagtforeninger
Forvaltningen foreslår
- At fritidsrådet afholder dialogmøde med inviterede foreninger
Sagsbeskrivelse
Der afholdes et dialogmøde med Skytteforeninger og jagtforeninger. Følgende dagsorden er sendt ud:
Dagsorden:
-
Intro, præsentationsrunde og nyt fra fritidsrådet / Middelfart kommune
-
Kort runde med status fra foreningerne
-
Hvordan får vi flere til at blive interesserede i jeres forening? Fx børn/unge eller andre særlige målgrupper.
-
Samarbejde på tværs af foreninger og med Middelfart Kommune
-
Andet?
Økonomi
Høring
Klima & bæredygtighed
Beslutning
Udsat