Ny skoleleder på Vestre Skole

Det blev et kendt ansigt, der 1. november tiltrådte som ny skoleleder på Vestre Skole. Ny leder er Marie-Louise Ladefoged Flye, som indtil nu har været viceskoleleder på Vestre Skole.

11. november 2022

Ny skoleleder på Vestre Skole

Marie-Louise Ladefoged Flye er ny skoleleder på Vestre Skole

Marie-Louise Ladefoged Flye er uddannet folkeskolelærer i 2004 og har desuden en diplomuddannelse i ledelse fra 2022. Hun startede som lærer på Vestre Skole i 2004 og blev i 2016 viceskoleleder på skolen. En stilling hun besad indtil 1. november 2022.

Med Marie-Louise i spidsen får Vestre Skole en skoleleder, der kender skolen, personalet, forældre og elever særdeles godt, og vil kunne træde ind i ledelsesopgaven fra dag 1. Marie-Louise ser frem til sin nye rolle som skoleleder for Vestre Skole, og glæder sig til også i fremtiden at kunne være med til at udvikle skolen:

- Jeg er glad, stolt og ydmyg over for den opgave, som jeg er blevet betroet. Vestre Skole er en mangfoldig skole, og hver dag arbejdes der hårdt for, at alle elever trives og føler sig som en værdsat del af fællesskabet, ligesom der arbejdes for, at alle elever udvikler sig mest muligt fagligt og socialt.

Vestre Skole er virkelig en skole, der er funderet på nogle stærke værdier og traditioner, og i det videre arbejde med at udvikle skolen vil jeg værne om den kultur, siger Marie-Louise Ladefoged Flye og tilføjer:

Vi er i gang med flere spændende udviklingsprojekter, som jeg glæder mig til at arbejde videre med. Det drejer sig bl.a. om skolens samarbejde med virksomheder og åben skole, hvor lokalmiljøet inddrages i undervisningen, samt om udvikling af undervisningen bl.a. vha. co-teaching, hvor to fagprofessionelle planlægger, gennemfører og evaluerer undervisningen sammen, med henblik på bedre at kunne imødekomme elevernes forskellige forudsætninger og behov.

Skolechef Grete Berggren udtaler:

- Jeg ser frem til samarbejdet med Marie-Louise, som kender Vestre Skole særdeles godt og brænder for at fortsætte en god skole i samarbejdet med personalet, elever og forældre.

Privat bor Marie-Louise på Nordfyn lidt uden for Bogense med sin mand og tre børn.

Marie-Louise Ladefoged Flye.jpg

Marie-Louise Ladefoged Flye, 8888 5710